메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박부순 (전북대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제23권 제1호
발행연도
2018.2
수록면
99 - 118 (20page)
DOI
10.46449/MJELL.2018.02.23.1.99

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Suzan-Lori Parks introduced Brecht’s various theories about epic theatre to Fucking A on the idea of encouraging the audience to call a critical view and social reform. Parks also used dramatic devices for their change, as Brecht aimed at the transformation of the audience"s consciousness and attitude toward the goal of social reformation. These dramatic devices were used for the alienation effect for excluding the emotion of the audience from the characters by putting them at a critical distance. In aspects of form, there are mainly isolated stage backgrounds, episodic structures, frequent rests, Talks, and songs. In aspects of content, there are Gestus of acts, the mark that the protagonist, Hester leaves on her son and killing of a son, and Gestus of words, Talk that Subalterns used as their own voices in the Dystopia world. Based on these alienation effects and Gestus, Parks shows Hester as a monster, not a mother of compassion.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
인용문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-740-001803258