메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아교원교육학회 유아교육학논집 유아교육학논집 제21권 제4호
발행연도
2017.8
수록면
155 - 174 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study were to examine the teachers` accomplishment of National Competency Standards (NCS) in child care, and to investigate the effects of child care teachers` background variables and directors` leaderships on the teachers` accomplishment of NCS duties. The subjects were 382 child care teachers in Seoul, Incheon, Taecheon and Gyeonggi province. The instruments were the NCS questionnaire and the leadership questionnaire developed by Hersey and Blanchard (1982) and Park (2006). The data were analyzed using descriptive statistics, one-way ANOVA, LSD post hoc, Pearson`s correlation and multiple regression. The results were as follows: First, teachers` perceptions in the accomplishment of NCS were relatively high in the duties of healthㆍsafetyㆍnutrition instruction, childcare activity management, physical and art activity instruction, and play instruction. Second, teachers` accomplishment of NCS were different according to their ages, education, careers and child care institutions. Third, the leadership factors influenced the teachers` accomplishment of NCS. This study will help to improve teachers` accomplishment of the NCS duties and child care.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-375-003088812