메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황재욱 (연세대학교) 홍석범 (연세대학교) 신지혜 (숙명여자대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제72호
발행연도
2018.5
수록면
23 - 36 (14page)
DOI
10.51979/KSSLS.2018.05.72.23

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to verify the effect of perceived teaching behaviour on dance confidence of dance students and investigate mediating effect on teacher-student interaction. A total of 661 dance student s participated in this study. Exploration & confirmatory factor analysis and reliability test were conducted to verify the validity and reliability of the measurement tools. Dat a obtained through self-determination were analyzed using frequency analysis, correlation analysis, structural equation modeling and multi-group analysis with SPSS 18.0 and AMOS 22.0. The results of analysis are as follows. First, autonomy-supportive style had positive effect on teacher-student interaction and dance confidence whereas controlling style had negative effect on teacher-student interaction. Also athlete-parent interaction had positive effect on dance confidence. Second , teacher-student interactions of dance students had partial mediation effect on the relationship between autonomy-supportive style and dance confidence. It also had mediating effect between controlling style and dance confidence. Third, there was a significant difference of 1 direct path in test of the structural model invariance across Dance-Majors (autonomy-supportive style→dance confidence.).

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0