메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국보육학회 한국보육학회지 한국보육학회지 제2권 제2호
발행연도
2002.12
수록면
157 - 176 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
  In pretend play, young children revealed the qualitative level of pretend play according to young children"s age. The subjects were 27 children; 4 to 5-year-olds, who were enrolled in a day care center located in Seoul, Korea.
  We used Westby"s(2000) symbolic play scale ; decontextualiation, thematic context, organization, self-other relations, revised after pre-research by the researchers. The results showed that 4 to 5-year-olds had already reached the highest level of pretend play by that age, but older children showed higher levels of pretend play more frequently than the younger children. This is supports the previous studies(Gowen, 1995; McCune-Nicolich & Fenson, 1984) that the younger the children are the more they are interested in play itself, therefore coping the behavior and language of adults. As they grow older, they show integrative play actions as they construct pretend play episodes during play with their peers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-338-003044331