메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정유림 (고려대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제23권 제3호
발행연도
2018.8
수록면
297 - 320 (24page)
DOI
10.46449/MJELL.2018.08.23.3.297

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effect on the method of critical literacy which enhances awareness and willingness of reading by employing problem-posing questions. However, in the Korean educational system, critical literacy is not quite pervasive so that the possibility of accepting the writer’s ideology, thought, and ideas in the text is indicating densely. In order not to admit them as they are, it is efficient for readers to develop critical literacy. Especially, in the case of young readers who do not discriminate between right and wrong texts, the teachers’ roles to educate critical literacy can be identified with perceiving how to select good books. Since all books include the authors’ intention and improper thoughts such as biases, and gender and racial stereotypes, receiving them indiscriminately can occur the risk which makes readers not develop their capabilities of reading literacy and take on passive attitudes. Thus, critical literacy can be the path to shed light on readers not only to develop the capability of discerning the texts but also to be active agents thinking, scrutinizing and disputing messages in the texts.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 크리티컬 리터러시를 활용한 텍스트 분석
Ⅳ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0