메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
윤경섭 (한양대학교) 이주인 (한양대학교) 김경준 (한양대학교) 이형철 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2018 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2018.6
수록면
776 - 781 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, global warming, environmental pollution, and fuel shortages have become major worldwide problems. To solve these problems, the rapid development of Mobile Internet, Smart Devices and Intelligent Transportation Systems(ITS) has been made and it makes it possible to predict and increase information about current driving conditions. The fuel-optimal route decision is one of several tools that attempt to address this problem by minimizing network-wide vehicle fuel consumption and emission levels. The fuel-optimal route decision algorithm selects the most environmentally friendly route. In this paper, we study how to determine fuel optimal route using A* algorithm. This algorithm uses a heuristic of the remaining cost at each time step in order to reduce the computation. Therefore, it is possible to operate faster than Dijkstra’s routing algorithm, which is widely used. In the previous study, fuel optimal route was determined by using traffic volume. However, in this study, we considered the speed variation to compare and verify fuel optimal route decision algorithm.

목차

Abstract
1. 서론
2. Path Finding algorithm
3. 차량 및 교차로 모델링
4. 평균속도를 고려한 Path Finding algorithm
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0