메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김소정 (대현초등학교) 김현주 (단국대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제49호
발행연도
2018.10
수록면
529 - 551 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effects of teaching and learning activities based on creative problem solving model using English newspapers on English productive skills and creativity. For data collection, this study has conducted pre/post surveys and pre/post speaking and writing tests as well as interviews with 10 elementary school students. The participants have taken a three-hour English class a week for six weeks based on CPS model using newspapers. The result reveals that there are significant changes in students’ language proficiency and creativity. It shows that students’ speaking and writing skills are improved while taking the CPS class using English newspapers as their creative skills in fluency and flexibility are also improved. Students shows their interests in expressing their thoughts and ideas in the CPS English class. Findings from this study suggest the implementation of CPS model using English newspapers into regular English language classes and the further study on the effect of CPS teaching techniques on receptive skills and creativity as in originality and refinement.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0