메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국여가레크리에이션학회 한국여가레크리에이션학회지 한국여가레크리에이션학회지 제30권 제3호
발행연도
2006.9
수록면
335 - 346 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research used a stratified cluster random sampling for the adults aged 20 to less than 65 who are residing in Seoul and Gyeonggi-do as of 2005 and also participated in watching sports. A total of 900 supporters as watching sports participation object, with 300 supporters each from professional baseball(teamD, H), professional soccer(team B, S), professional basketball(team S, S) were surveyed and the actual analysis data from 788 respondents was used for the research. The above data, used by SPSS 12.0 version, to verify relations between watching sports participation events and subordinate factors of sports value and attitude, implemented mean compared and analysis of covariance. The result drawn between watching sports participation events and sports value showed that there is statistically significant difference in economic value(F=3.798, p=.023) and characteristic value(F=6.241, p=.002). In particular, the economic value shown in the result of this research has drawn the following results to the order : professional baseball(M=3.4324), professional soccer(M=3.3746), and professional basketball(M = 3.2911). That is, professional baseball(M=3.4324) obtained the highest.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-069-000352636