메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정학 (경희대학교) 고세진 (경희대학교) 이지혜 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.12
수록면
459 - 471 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2018.12.27.6.459

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect that the Taekwondo uniform attributes, perceived by Taekwondo demonstration group members of universities, would have on consumer attitude, brand loyalty and re-purchase intention in order to provide a basic data necessary for sports band corporations to map out efficient strategies for product development and marketing in the course of their production and development of Taekwondo uniforms. The subjects of the study were Taekwondo demonstration group members of universities nationwide which participated in 2017 Anyang World Taekwondo Festival, a global festival of the Korean martial art. 430 sets of questionnaires were used for final analyses, excluding 23 sets containing same answers, among 453 sets collected. The collected data were processed by using SPSS 21.0 Version for frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and multiple regression analysis. The results of analyses were as follows:
First, the consumer attitude was affected most significantly by quality, followed by corporation name, and aesthetic impression among Taekwondo uniform attributes.
Second, corporation name and quality had a significant effect on brand loyalty in connection with Taekwondo uniform attributes. Third, corporation name and quality had a significant effect on re-purchase intention in connection with Taekwondo uniform attributes.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000304695