메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seok Shin (State University of New York)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제87집
발행연도
2018.12
수록면
345 - 370 (26page)
DOI
10.21296/jls.2018.12.87.345

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the effect of L2 learners’ individual factors on their perceptions of written corrective feedback (WCF) in Korea. Especially, regarding the effect of individual factors, the present study focuses on L2 learners’ different writing proficiency levels and their different study experience in English-speaking countries. For those purposes, the questionnaire data were collected from 106 secondary school L2 learners and analyzed through the Chisquare test and the One-way ANOVA test. Grounded in the effect of two individual factors, the present study shows the following findings: Overall, the participants reveal very positive perceptions of WCF and acknowledge the necessity and significance of WCF for enhancing their writing proficiency; however, their perceptions of specific WCF types and proper timing are various according to each participant’s writing proficiency level and study experience. Implications for L2 education and suggestions for future WCF research are also discussed.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Research Method
4. Results
5. Discussion
6. Conclusion and Pedagogical Implications
References

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0