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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김원곤 (서울대학교) 이규석 (서울대학교) 손혜정 (서울대학교) 김태진 (서울대학교) 윤병동 (서울대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2018년도 학술대회
발행연도
2018.12
수록면
116 - 121 (6page)

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This paper presents automotive structural finite element model calibration and validation based on the fatigue and quasi static loading test. Through the experiment, the plain principal strains on automotive structure surface at 4 points and displacement at the loading point are measured under quasi static and dynamic (fatigue) loading. The fatigue test is undergoing until visible fatigue crack initiation. In calibration procedures, Genetic Algorithm is used to optimize the statistical parameters of input uncertain variables to minimize a statistical difference between the simulation and experimental responses under quasi static loading. After Calibration, the hot spot where the maximum von-mises stress occurred elements location is not deterministic. The hot spot results are validated in a qualitative manner using fatigue experiments results.

목차

Abstract
1. 서론
2. 준 정적 하중 및 피로 실험
3. 통계적 모델 보정
4. 피로 균열 발생 지점 추정
5. 결론
참고문헌

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