메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyeon-Okh Kim (Ajou University) Hye-Kyung Lee (Ajou University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.1
발행연도
2019.3
수록면
27 - 52 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study investigates the vocabulary loads of English-medium linguistics textbooks for EFL students at tertiary level and identifies a Linguistic Academic Vocabulary List (LAVL) in a way of promoting students’ academic literacy by enhancing lexical knowledge in English. For the purposes, the study developed a Linguistics Textbooks Corpus (LTC) containing 1,141,830 running words complied from five major linguistics textbooks used in the foundation courses for English majors. The results indicated the knowledge of the most frequent 7,000 word families in addition to proper nouns, interjections, abbreviations, glossary, and transparent compounds would be in need for 95% lexical coverage of a linguistics textbook written in English. Beyond the first 2,000 word lists covering up to 84.95%, the study further identified a list of 607 word families that correspond to 11.05% of the entire corpus of the linguistics textbooks. The study hopes to provide a way of assisting EFL university students in enriching their lexical competence to attain a reasonable level of understanding in the main textbooks, giving practical information and useful directions to ESP instructors and materials writers so that the EFL students could better benefit from focusing on the words of imminent need and relevance.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background
3. Methodology
4. Results and Discussions
5. Conclusions and Implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-705-000551452