메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제15권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
148 - 166 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research study considers the problem of Japanese university students who are studying the sciences in their native language, but who also may be expected to do at least part of their reading through textbooks written in English. The article presents a Science Textbook Word List (STWL), derived from a 700,000-word academic corpus compiled from English-medium textbooks intended for science majors. The STWL contains 309 word families, which accounts for 13.4% of the tokens in the science textbook corpus under study. The high word frequency and the wide text coverage of academic vocabulary throughout the science textbooks confirm that academic vocabulary plays an important role in science textbooks. The study also found that the STWL provided better coverage of the studied corpus than the widely used Academic Word List (AWL) (Coxhead, 2000), and another science word list (Coxhead & Hirsh, 2007). These results demonstrate that corpus-specific word lists provide more coverage of the intended texts with fewer items. This is of benefit to the students as the amount of learning time can be significantly reduced, and the effort put in to learn such lists is well repaid by the opportunity for using the vocabulary.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0