메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Joohyung Lee (Soongsil University)
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.35
발행연도
2019.4
수록면
81 - 102 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper argues that children’s spirituality should be addressed in childcare and children’s education by examining three characteristics of relational consciousness associated with children’s spirituality. This study also engages in constructive conversation with child developmental theories: attachment theory, Erikson’s personal identity theory, and Piaget’s theory of moral judgment. Each of these classic theories provides various implications to children’s spirituality, ranging from confirming interrelatedness as spirituality, to offering profound insights and complementary focal points. Theoretical conversation and constructive criticism give a good opportunity to improve upon the current articulation of core characteristics of children’s spirituality in Christian education.

목차

ABSTRACT
Introduction
Relational Consciousness
Infant-Mother Attachment
Erikson“s Personal Identity Theory
Piaget’s Cognitive Development
Relational Consciousness for Children’s Spirituality
Relational Consciousness for Christian Education
Conclusion
REFERENCES

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-235-000684286