메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장은영 (강원대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제24권 제2호
발행연도
2019.5
수록면
167 - 187 (21page)
DOI
10.46449/MJELL.2019.05.24.2.167

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine the signs used on Susan Glaspell’s Trifles and to analyze them from the semiotical perspective in order to comprehend the drama’s feminist ideology. To do so, the signs, the main components of the drama, are classified as characters, stage space, and objects. First, when characters are analyzed by employing the agent model(modèle actantiel), it is revealed that the characters function as signs that enable its readers or audiences to figure out the structure of power, as indicated by conflicts between the characters. Second, the analysis of stage space shows that space operates as meaningful signs, delivering not only superficial meaning(denotation) but also abstract symbolic meaning(connotation). Finally, it turns out that the objects appearing on the stage convey referential or symbolic meaning in different ways, depending on social-cultural context, rather than that of simple instrumental function. By applying semiotical analyses to Trifles, it becomes apparent that almost all signs in the drama are closely connected, giving rise to signification, which supports the voice of the playwright.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 드라마에서의 기호학
Ⅲ. 작품 분석
Ⅳ. 결론
인용문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-740-000791079