메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽진아 (강원대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제32권 제1호
발행연도
2019.4
수록면
35 - 62 (28page)
DOI
10.29163/jmed.2019.4.32.1.35

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates the existentialist philosophy represented in Edward Albee’s Three Tall Women in the light of Nietzschean philosophy. For Albee, death is an inevitable part of life and an existential limitation that humans cannot escape from. Although death is a extreme pain, a finite of life makes one able to embrace every moment of life. Nietzsche hopes that one achieves the self-conquest by generating energy to recover in every moment even though it is full of the pain of life. Albee sets the opening act realistically, Act 2 contains innovative and improbable elements to attenuate the realistic effects of Act 1. In Act 1, Albee portrays A who slips in and out of coherency, resists loss of memory. Whenever she perceives death, she recalls the past. Since the past gives her the illusion of avoiding death, she struggles to remember all the events of her past and at the same time she is frightened when her memory eludes her. Act I depicts a woman who is enveloped by fear of death. In Act 2, there are three women who belong to different ages Unlike the previous Act, A is considered a heroic figure of Nietzsche, Ubermench. She wholeheartedly faces up to her life with a mixture of pain, pleasure, regret, and unsatisfaction when she meets the moment of death. A comes to complete existential maturity by embracing her fate that is riddled with adversity.

목차

I. 서론
II-1. 실존적 한계인 죽음
II-2. 용서와 화해, 그리고 생의 긍정
II-3. 자기극복의 정점인 죽음
III. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0