메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
吳韓娜 (國民大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第117號
발행연도
2019.8
수록면
41 - 56 (16page)
DOI
10.25021/JCLL.2019.8.117.41

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the contents of tone3 in textbooks for native speakers and foreign learners and to compare the characteristics of the three characters defined in the textbooks and the actual features of the three characters recorded in the textbooks through phonetic analysis. In case of pronouncing singly, the tone curve is low and smooth. Most of the tone is not more than 1-2 degree. In other words, the stable characteristic of the three is in "low" rather than "rising". When the tone3 is located in the front syllable, most syllables are pronounced as "21" or "32", as described in the textbook. When the tone3 is located at the end of the back syllable or sentence, similar to the result of (1), but a little more various numerical values due to the intonation of the sentence, the characteristics of the low elliptical tone are unchanged, which was also different from the description of the textbook. If you give up the characteristic of "rising", students can distinguish it from "tone2. According to the results of the above analysis and the discrimination characteristics of the tone3 revealed in the previous study, the characteristics of the tone3 defined by many textbooks do not accurately reflect the pronunciation of the actual Chinese speaker, and the tone curve depicting the tone3 , The textbook contents have to review, and the teacher should exclude the "rising" characteristic to be emphasized.

목차

1. 서론
2. 중국어 교재에서 정의하는 3성의 특징
3. 중국어 교재 녹음 분석 및 3성의 특징 재고찰
4. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0