메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생산관리학회 한국생산관리학회지 한국생산관리학회지 제29권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
245 - 259 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Focusing on the technology alliances of Korean exporting SMEs, the present study investigated the effects of social capital (social interactions, shared vision, and trust) on strategic alliance performance and the effect of alliance partner country type on the positive relationship between social capital and alliance performance. Multiple regression analyses of 156 exporting SMEs with major technology alliances revealed that social interactions, shared vision, and trust in technology alliance partners strongly and positively affected alliance performance. In particular, the positive effect of shared vision on alliance performance was amplified. However, the effect of trust on performance was diminished when the technology alliance of an SME was domestic rather than foreign. This research contributes to the expansion of the SME literature and provides insights to exporting managers of SMEs by examining the role of three dimensions of social capital on technology alliance performance among Korean SMEs in terms of the effect of partner country.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0