메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제24권
발행연도
2018.1
수록면
53 - 71 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study looked at in-service child care teachers’ views on how high-quality teacher-child interaction develops in the Korean Early Childhood Care and Education (ECCE) context, through the direct voice of childcare teachers who are currently working in the Korean ECCE settings. By conducting 5 focus group interviews with 20 in-service child care teachers, we found that the teachers were seeking to gain the opportunity to reflect by themselves through observing their own interactions, as well as other teachers’ interactions, within the peer coaching system which can get feedback in a parallel relationship. The results of this study are expected to contribute to suggest a concrete and self-motivated model of teacher education program for improving the quality of teacher-child interaction, that can be applied to the reality of Korean ECCE settings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0