메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제31호
발행연도
2010.1
수록면
267 - 289 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The task of this essay is to develop the reading method of novel with interpreting the chronotope to combine text, reader and reality. The chronotope is fundamental form to express the experience. Especially the literary chronotope can represent the history and potential possibility. To explore the diverse chronotopes, the student should read the dialogic of the dialogic of chronotope in the Novel. There are many kinds of the chronotopes in the novel, such as major chronotope, minor chronotopes. and intra-subject, inter-subject, inter-subject according to diegetic level, In class, first of all the teacher analysis the chronotopes in the novel and relations. <The Ball Shot By A Midget> represent the development chronotopes and critical of development chronotopes. Something oppressed and trividualized in condtion of modern times, the writer represent it with various minor chronotope, the teacher let the student negotiate to compare the intertext, In this essay, the student <Over the hill beyond the loving ground> with <The Ball Shot By A Midget> to compare the ‘margin of city’. Finally, the student reads with creative. The aim of the reading novel is to seek reflection the cultural discipline and explore the alternative.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0