메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
고려대학교 중국학연구소 중국학논총 중국학논총 제58호
발행연도
2017.1
수록면
395 - 417 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
PBL-based storytelling method was applied to ‘Chinese Basic Practice’ class in Global Chinese Course at O university in Gyeonggi-do to cultivate talented people who are able to demonstrate their creative ability and problem solving ability. Students made the contents and the course for the class by themselves differently from the existing lectures that are based on simple textbooks. Students felt that this was a very good experience resulting in their positive response on the possibility of using vocabularies and expressions. After the restructuring of the story, the ability of the students has improved and students showed positive responses. On the other hand, there weren’t many responses that it would help them to find jobs. However, the high interest and activeness of the students in this study suggests the interest and necessity of the storytelling lesson in the college classroom. It is expected that there are more various and specific lessons.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0