메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
129 - 151 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper demonstrates that Kazuo Ishiguro and Ian McEwan, two representative English novelists who belong to the postwar generation, engage in the literary tradition of the country-house novel critically through both using it and distancing themselves from it. Ishiguro’s The Remains of the Day and McEwan’s Atonement examine the entity of the English country house, which has been one of the most important subjects of English literature, and disclose their historical context. In The Remains of the Day, Mr. Stevens’ recollections reveal the hierarchical order of Darlington Hall and its involvement in Nazism, which results in the demythification of the ‘Englishness’ the country house represents. In Atonement, Briony’s repeated writings on Robbie and Cecilia can be interpreted as atonement for the historical and literary fallacy which has eliminated the history of common people from center stage. This paper affirms that Ishiguro and McEwan, being conscious of the English country house as a key symbol of Englishness and the most popular icon of the 1980s’ nostalgia industry of English society, participate actively in the ground of cultural politics of English society by appropriating the literary tradition of country-house novel subversively in their works.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0