메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제29권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
311 - 329 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated how movie-based collocational activities are effective in fostering 57 university learners' collocation competence. By designing a collocational test and eliciting oral responses to explicit formulaic words, this study examined the relative effects of interactive activities and L2 development of constructing pre-fabricated words through teacher-centered and learner-centered collocation activities. Analysis of the data revealed that the participants made meaningful development on collocational tests after prompts were provided, especially visual teaching materials. The analysis also showed that through collocational activities there were positive effects on the students' vocabulary learning strategies. As a pedagogical implication, this study emphasizes the importance of a teacher's roles in terms of fostering a learners' lexical competence by providing more student-centered activities and organizing teaching materials stimulating learners' motivations. The study also provides empirical evidence that suggests various methods to enhance students' collocational competence. Based on the findings, a number of pedagogical implications are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0