메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제29권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
107 - 128 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine Korean vocational high school students’ perceptions of English classes and textbooks and propose plans to cultivate an educational environment to promote the sustainability of English education in vocational high schools. To this end, this study conducted a survey with 245 students at a vocational high school in Chonnam province. The findings reveal that the students perceived the difficulty level of English lessons rather distinctly and displayed differing needs for studying English. This suggests that English classes should target different proficiency levels and future career options, such as going to college or getting a job. Most of the students thought that English lessons and textbooks in the vocational school were irrelevant to the work they would pursue after graduation. As they were also aware of the importance of English for employment or advancement to higher educational institutions, they requested more specialized curriculum and materials for vocational English. Suggestions are made based on the findings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0