메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제10권 제2호
발행연도
2007.1
수록면
31 - 43 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to review the Adaptive MS-Agent in the structure of the CAL (character agent for learning) system, and to exemplify the method of practicing consonants and consonant clusters using a character agent. To achieve this purpose, the Basic Vocabulary List of the National Curriculum is analysed in terms of the types of consonants and consonant clusters, the agent functioning as a helper for e-learning and giving learners an adaptive coaching in the process of e-learning is reviewed in the structure of the CAL, and the types of English consonant clusters (initial consonant clusters, medial consonant clusters, and final consonant clusters) and consonants are reviewed. Learners of English commit errors such as nasalization, lateralization, palatalization, and glottalization in pronouncing consonant clusters due to the difference of syllable structure between Korean and English. These errors could be caused by the misapplication of typical phonological rules of Korean to English. The errors of consonant clusters considered in this study are ‘vowel insertion’ and ‘assimilation’. In this study, it is shown that such errors on consonant clusters can be corrected through the formal pronunciation practice using a character agent employed to play key roles in virtual environments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0