메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제33권 제1호
발행연도
2005.1
수록면
122 - 131 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purposes of this study were to develop an analysis model to evaluate science-gifted education programs and to find out whether teaching/learning materials used at the science-gifted centers are appropriate for educating science-gifted students. The analysis model was consisted of 4 factors; 'the goals of learning', 'the learning environments', 'the learning activities', and 'the results of learning and feedback'. Education program of 5 science-gifted centers was analyzed in terms of the frameworks of the analysis model. The results of the analysis showed that the level of content knowledge was higher than that of high school. Learning activities were mostly closed inquiry type, and required students' convergent thinking rather than divergent thinking. These problematic features were obvious in the inquiry activities in which the level of content knowledge was high. Implications of the study were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0