메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제43권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
228 - 239 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the characteristics of the preservice biology teachers’ teaching NOS within the context of the secondary biology curriculum. A group of four preservice teachers had a chance of the simulated teaching incorporating NOS elements. Before the simulated teaching, the preservice teachers represented the informed views of NOS such as relativism, deductivism, contextualism, instrumentalism, and process. During the simulated teaching, the preservice teachers used the inquiry activities and the episodes of history of science in order to teach the certain aspect of the NOS, such as the invented and creativity reality of science, the role of social negotiation on science, the theory-laden exploration of science, the social·cultural impact on science, and the changing and tentative features of science. The preservice teachers reflected that teachers’ intentional questioning on NOS aspects and diverse teaching materials regarding NOS are crucial to internalize NOS understanding for secondary students. Furthermore, the preservice teachers mentioned that NOS teaching is necessary in the secondary biology classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0