메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제38권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
1 - 14 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine students' misconceptions of the unit 'Biological Classification' in the 7th Curriculum of Korea. The main goal of this study is to research the frequency of misconceptions and correlate it with grade, gender and interest toward science. A survey about misconceptions of biological classification was designed by the Research and Development method. And the survey of 'Science-Related Affective Domain' developed by Kim, H.-N. et al. (1998) was used partly to examine interest toward science. The survey was administrated to 766 students and the major results are as follows: Firstly, the concepts of plant classification are not readily developed by age (p>.05). Secondly, there is a normal-positive correlation between understanding concepts of plant classification and interest toward science (p<.01). This indicates the interaction between the two variables which can be organized and administered more effectively by the school science curriculum. Thirdly, students get confused within upper classification groups, and lower classification groups. Fourthly, students tend to generalize their limited knowledge about specific experiences into the whole.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0