메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한지구과학교육학회 대한지구과학교육학회지 대한지구과학교육학회지 제9권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
186 - 198 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the composition elements and processes of the rock cycle that pre-service teachers in earth science field understand. Second-year students majoring in earth science were selected as research objects, all of whom attended teacher’s university located in the southern region. The methods of arranging the composition elements of the rock cycle in a structured way and displaying the cycle direction through the arrow and describing the cycle processes in detail were applied. Pre-service teachers recognized 5 composition elements: magma, igneous rocks, sediments, sedimentary rocks, metamorphic rocks of the rock cycle and cycle processes was represented into 20 branches. The cycle type was analyzed by four criteria: linear, triangular, circular, complex, some pre-teachers did not complete the loop of the cycle or some showed incomplete understanding of the cycle structure simply displayed in one direction. The rock cycle is an important theme of the earth system education characterized by dynamism and complexity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0