메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제39호
발행연도
2017.1
수록면
269 - 290 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines a new instruction model for Korean undergraduates in intermediate and advanced Chinese language courses. This model uses digital storytelling and aims to improve students’ ability to speak Chinese. Modern Chinese language education in Korea seeks to help students express themselves creatively and communicate effectively. This is a shift from traditional methods, which focused on grammar. The teaching materials in modern Chinese conversation classes have some weaknesses. First, the speaking materials are standardized and uniform; second, the Chinese Chines translations are monotonous; third, the conversation topics and contents focus partially on everyday life and culture; and finally, there are no teaching guides for conversation classes. To compensate for these limitations, this paper recommends the use of digital storytelling. Four methods for using digital storytelling in conversation classes are described in this paper. First, a story concept can be designed using Chinese characters; second, the story’toplot can be linked to the original meanings of the Chinese characters; third, a story can be developed based on a picture book and then presented; and fourth, classical Chinese stories can be re-told in modern Chinese.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0