메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
인문사회과학기술융합학회 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지 제8권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
239 - 252 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As a part of self-determination theory (SDT), the hierarchical model of intrinsic motivation proposes that the satisfaction of three psychological needs of competence, autonomy, and relatedness is necessary to support student classroom intrinsic motivation. This study examines the relationship between these variables among a class of 38 Korean university students studying in an EFL reading class. Three research questions are addressed to assess the level of the three psychological needs of these students, what is the level of their intrinsic motivation (IM), and what is the correlation among these three variables and IM. Two survey instruments were administered to these students to determine these relationships. Findings indicated the levels of perceived competence and autonomy for these students was above average, but below average for relatedness. The variables were positively correlated, and their level of IM was at a relatively high level, but again with the exception of relatedness. The study concluded with discussion of classroom implications and study limitations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0