메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제38호
발행연도
2008.1
수록면
285 - 304 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study argues the cross-linguistic influence during Spanish language learning. Most Korean students learning Spanish have already studied English. Both the English and Spanish languages share some similarities in lexicon. Due to this similarity between the English and Spanish languages it is easy to find the positive and negative transfer at the lexical level in the stages of learning Spanish. At the first stage of learning Spanish, the more dominant language, English, appears much more frequently as a source of lexical transfer. But note that the superficial similarity between languages does not mean that the words have same roots. Therefore, this analysis concentrates on the lexical error according to the stages of learning Spanish and the influence of English mental lexicon in the processing of Spanish lexical representation. And I examine how bilingual lexical representation models can help us understand the nature and the organization of Spanish mental lexicon as foreign language and the activation of English mental lexicon in Spanish language learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0