메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제33호
발행연도
2007.1
수록면
55 - 78 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Park Sukhee. 2007. 2. A Chart for Conjugating Verbs in the Present Indicative tense in Spanish: Analysis of the High School Spanish Textbooks. Bilingual Research 33, 55-77. The conjugated verbs in Spanish are very complicated and innumerable. Most students, specially high school students, who learn Spanish have scruples about memorizing the conjugated verbs in different tenses and moods. To save their trouble, our study aims to suggest a new chart for conjugating verbs in the Spansh present indicative tense, that will be called here “conjugation chart with stress axis”. This stress axis refers to a line connected according to the vowels of stress syllables in each conjugation set. Before applying it to the present indicative tense, we have analyzed some high school Spanish textbooks. Between various conjugation chart forms of those textbooks that are in disorder, the best form is “1 column 6 rows - left align - adhered endings form”. We try to overlap the stress axis on it. Finally, the conjugation chart with stress axis will allow the students to understand properly how to conjugate regular or irregular verbs in the present indicatve tense with the stress axis suggested by this study, and memorize it effectively. (Duksung Women's University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0