메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남중국어문학회 중국어문학 중국어문학 제76호
발행연도
2017.1
수록면
153 - 172 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In the modern Chinese teaching, the teaching materials are very important constituent part. The ability to use language is one of the most important goals in Chinese teaching. The most important thing to develop language ability is to improve language skills. Krashen's five core hypothesis is the input hypothesis. The guiding principle of language input in foreign language teaching is the understanding of the general law of teaching. Language has relevance, so that learners can connect with the last knowledge point when they learn the next content, So as to reduce the next knowledge. Teaching in Chinese language has been discussed in recent years the country and specific problems, and the comparative study of Chinese textbooks also gradually in-depth. The difficulty of understanding points stimulates the learners' enthusiasm and interest in learning other languages.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0