메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국근대영미소설학회 근대영미소설 근대영미소설 제22권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
35 - 51 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
For all its ground-breaking verisimilitude descriptions of the nineteenth century urban working-class living conditions, Elizabeth Stuart Phelps’s The Silent Partner (1871) had long been criticized for utterly excluding the working people’s own attempts to build stable communities and reproduce a distinctive culture amidst the carnage wrought by capitalism and industrialization. Much of the critical response to the novel hinge upon how critics themselves define Phelps’s project: as one of capital versus labor, gender versus class solidarity, changes in characters’ personal consciousness versus changes in their physical conditions, ameliorative social reform versus organized labor activism. And the majority of readings have evinced desire or disappointment that the novel should have gone further in its politics. Through the employment of the modern philosophical notions of the “living dead,” however, it may as well be possible to place the text in a quite different critical domain. Combining close readings of Phelps’s novel with the contemporary philosophical discussions on the figure of the “zombie,” this essay traces the possibility of the nineteenth century pre-figuration of alternative mode of bodily existence, however limited or bleak it may be, in the face of totalizing forces of the modern capitalist system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0