메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국근대영미소설학회 근대영미소설 근대영미소설 제23권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
57 - 81 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores a new possibility to interpret F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby through the distinctive features of Luhrmann’s cinematic adaptation. The previous studies of trauma on The Great Gatsby have been limited to the novel’s hero, Jay Gatsby, but Luhrmann’s cinematic narrative structure and aesthetic devices can help understand the perspective and interpretive knowledge of the narrator, Nick Carraway and the narrative process in the novel, which should involve the narrator’s sense of personal or cultural identity as well as his construction or creation of memories. While the original novel achieves thematic progression and expands the ideas through complex narrative structure and narrative aesthetics, the ideas Luhrmann’s production hints at—the visual centrality of the narrative which alludes to its narrative techniques of photography or film, the possibility of Nick’s traumatic experiences and his writing as a recollection of those memories, and the implication of the connection between Nick’s trauma and contemporary American crisis and trauma—enable us to explore Fitzgerald’s The Great Gatsby from a new angle.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0