메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제17권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
51 - 74 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to examine the effects of multicultural education utilizing multicultural children’s literature on three children with Philippine backgrounds. It also aims to study multicultural children’s characteristics, experiences, and English reading attitudes revealed in the course of the lessons. The lessons were conducted for one year utilizing 16 English picture books. Mixed methods of research methodology were adopted. Data were collected from survey, observations, work samples, and interviews. The result of this study showed that using multicultural picture books has positive impacts on understanding diverse cultures, and positively affects the participants’ English reading attitudes. It also revealed that engaging with multicultural picture books gave participants the opportunities to actively share characteristics and experiences as multicultural children. This study points out the necessity of embracing critical approach to multicultural education beyond the emphasis on understanding diverse cultures. Adopting the critical approach in class will also be helpful for other children in broadening their world views and understanding different cultures and people.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0