메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제15권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
1 - 19 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study sought to examine correlations between the Korean College Scholastic Ability Test (KCSAT) and the English placement test (EPT) developed as part of the placement for the General education English program with a view to developing an appropriate placement test that meets the objectives of the program. It also examined performance differences between male and female students in the two tests. A total of 2,659 college freshmen participated. To analyze the data, descriptive statistics and correlations were utilized. The data analysis showed that the KCSAT English weakly correlates with the EPT (r=.347**). Furthermore, the female students performed slightly better than the male students in both KCSAT English (females: 37.13; males: 36.58) and EPT (females: 29.30; males: 28.79) in terms of mean scores. When the male and female students were classified into three groups (High: 768 males and 464 females, Mid: 807 males and 396 females, and Low: 147 males and 77 females) based on the KCSAT English scores and the EPT scores, the High female students performed better than the High male students. This study suggests that a placement test measuring language skills appropriate for the objectives of GELPs curriculum should be developed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0