메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국직업교육학회 직업교육연구 직업교육연구 제23권 제3호
발행연도
2004.1
수록면
127 - 141 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was a conceptual approach for technology. The purpose of this study was to inquire the concept constituents of technology. This study was performed to understand essential concepts of technology and provide the basic knowledge for establishing a curriculum of technology education in the 21st century.The purpose of the study was achieved by the method of literature analysis. Especially, this study focused on analyzing, and synthesizing the concept constituents of technology according to ⒜ Epistemological, ⒝ Sociological, ⒞ Anthropological, ⒟ Phenomenological approach. Because it was judged that only one aspect isn't enough to understand the concepts of technology having complexity and diversity. In this study, the concept constituents of technology mean the attributes which build the technology concepts. The concept constituents of technology were inquired.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0