메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한무용학회 대한무용학회논문집 대한무용학회논문집 제76권 제5호
발행연도
2018.1
수록면
49 - 64 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this exemption is to verify the expectancy, the ability beliefs on middle school students that have perceived, and the structural relation by applying the Expectancy-Values Theory (Eccles & Wigfield, 1995) in dance classes. 444 students of Middle school (male=81, female=363) have replied on the questionaries for measuring the expectancy, the ability beliefs, and a class attendancy. The statistics are analyzed by the use of confirmatory factor analysis, one-way multivalent analysis, and a structural equation model. The main result of the research is the following: First, The importance and utility awareness of dance classes does not impact on students’ faith in the ability. Second, the ability beliefs on students regarding the dance impacts on a class attendance statistically. Third, the intrinsic motivation on students regard dance classes stimulates on their ability beliefs, thus it impacts on the level of class attendance statistically. This result presents the importance of fulfilling their intrinsic motivation about dance classes in order to let students actively participate and make greater efforts in the classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0