메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제18권 제3호
발행연도
2007.1
수록면
53 - 74 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Sunhyo Kim. 2007. A Study of the Using Phenomena of Genitive Particle ‘eui’ of Korean Learner. Journal of Korean Language Education 18-3: 53-74. This paper aims to analyze an error phenomena and research a teaching method of Korean genitive particle ‘eui’ of Korean learner who are Japanese native speaker and have the middle level of Korean. The error types of Korean learner are nominal structure, appositive structure, case particle structure and time adverb. The most complicate structure is nominal, because the nominal structure of Japanese is only ‘N1の N2’, but Korean is divided ‘N1eui N2’, ‘N1(eui) N2’ and ‘N1 N2’. To resolve of this problem, it is useful to always use ‘N1 N2’ except the indispensable structure of ‘N1eui N2’. The reason is Korean has a tendency to don’t use ‘eui’ when it is optional.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0