메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제21권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
87 - 123 (37page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Journal of Korean Language Education. 21-1. 87-123. The purpose of this study is to suggest a teaching methodology based on the theory of genre analysis applied in KFL writing for academic purposes. This approach stems from the Systemic-Functional Linguistics, which regards language use as function for specific purposes. To apply genre-based approach to KFL writing classes, this paper starts with a summary of the theoretical background and features of genre-based approach with the definition of 'genre' in the theory. Then, it discusses the appropriateness of genre-based approach in teaching KFL writing, especially for the students of academic purposes, compared with the 'process approach' to compensate for the weaknesses. Finally, a model class procedure is discussed as an example, with a lesson plan being suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0