메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제15권 제2호
발행연도
2004.1
수록면
253 - 266 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The comparative linguistic research on Sino-Korean with Chinese is not only helpful to have a systematic grasp of the essence of Sino-Korean by concrete data in Korean linguistics but also necessary to have a concrete grasp of the actuality of the interlanguage in the studies on the education of Korean for the learners from China or the education of Chinese for the learners from Korea. It can be used in the language treatment such as machine translation too. This paper focuses on the contrast of the derivative words of -的 appeared in <the vocabulary for learning Korean>. Toward the entries of the selected derivative words of Korean -的, according to its meaning three examples were found out and given its corresponding Chinese in detail, and which were taken as basic data. In this paper through the contrastive analysis of such data the difference and intercommunity in semantic function and syntactic function between Korean suffix -的 and Chinese auxiliary word (suffix) 的 were formally studied on.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0