메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제41호
발행연도
2009.1
수록면
111 - 137 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is an analysis on the types of reading questions in the advanced level Korean language textbooks. The reading questions have an influence on the reading process of learners. In order to study, I explored into what reading questions are being used in the current Korean language textbooks, and the reading which is required of learners in such textbooks. As a result, the study found that the Korean language textbooks focus on asking the contents of writings and asking a learner's feeling after reading the writings. It could be safely said that this constructionism of questions has a limit that a learner is not able to have an opportunity of deepening their own construction of meanings. Therefore, teachers should suggest questions which enable learners to read writings on basis of their knowledge or experience in the classroom. By teacher's question, when introducing critical reading and expressing their thoughts in the classroom, the reading class would be transformed into a learner centered one.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0