메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金子るり子 (極東大学校)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第83輯
발행연도
2019.11
수록면
41 - 64 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine the possibility and effectiveness of class design with the concept of content-based instruction(CBI). We designed a Japanese language class based on a skill-based and a CBI approach for male students who returned to school after military service and reported on their activities. We examined the following based on the results of class analysis and questionnaires. (1) Did it meet the needs of students? (2) Was it effective in helping students to acquire language knowledge or skills and improve communication skills? (3) Was it a class that took into account the learner"s intellectual level? (4) Was it an activity that encouraged critical thinking? (5) The specific gravity of language and content learning.
The students who participated gave a positive evaluation of the contents of the lessons that incorporated the CBI perspective. Students want to hear, read, and speak “content” using Japanese, regardless of the level of the language. Therefore, it indicates that the possibility of teaching Japanese language by incorporating the CBI concept is expanding.

목차

1. はじめに
2. CBIモデルの必要性
3. 授業の概要
4. 授業実践と結果分析
5. 考察
6. おわりに
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-913-000110689