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심재훈 (현대자동차) 이중희 (현대자동차) 신웅희 (현대자동차) 황세라 (현대자동차) 임원석 (현대자동차) 고영은 (현대자동차) 김병철 (현대자동차) 임동원 (데크카본) 현은재 (상신브레이크) 이재만 (남양공업)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2019년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2019.11
수록면
348 - 353 (6page)

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A variety of composites materials such as chassis system and body structure are applied to car industry. However, it is very difficult to apply composite materials to brake system because of NVH problem of composite material. In this paper, we present new solution to improve it. To achieve this goal, we used development method such as RCA (Root Cause Analysis), PCA (Problem Chain Analysis) and CA (Contradiction Analysis). We could find main causes of NVH problem through RCA and define new relationships among main causes through PCA and CA. And we can find IFR (Ideal Final Result) through interaction between PCA and CA. Finally, we could get effective results to reduce NVH characteristics.

목차

Abstract
1. 서론
2. 제동시스템 기능 분석
3. 고장 모드 해결 방법론 적용
4. RCA 및 CA를 통한 IFR 수립
5. IFR를 이용한 문제해결 및 결과분석
6. 결론 및 향후 계획
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