메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박정이 (부산외국어대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第85輯
발행연도
2020.2
수록면
133 - 147 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
This study deals with the work of Korean Japanese writers’ literature works, which have appeared in the Japanese high school language textbooks from 1989 to 2008. As an analytical tool for this study, ‘the curriculum guideline(学習指導要領)’, which is issued by the Ministry of Education(文部科学省), Japan. The curriculum guideline contains several procedures for selecting and excluding the literature work, but this study is focusing on three aspects in the contents of the guideline; considering rich human nature, nurturing comprehensive world view and elevating internationalism. In fact, the several works of Korean Japanese writers have been selected and appeared in order to meet thee guidelines. In this period from 1989 to 2008, the nineteen literature works have designated from nine Korean Japanese writers including Yu Miri, Lee Woo Hwan and Lee Yangji, in the Japanese high school language textbooks. To sum up, the works of Korean Japanese writers’ several works were selected and utilized in order to sustain the guideline of Japanese government.

목차

Abstract
1. 들어가며
2. 풍부한 인간성 : 이정자 · 유미리 · 강상중의 경우
3. 통섭적 세계관 : 사기사와 메구무 · 이우환의 경우
4. 협력적 국제성 : 이회성 · 이양지 · 서경식 · 이주인 시즈카의 경우
5. 나오며
参考文献
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-830-000407501