메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박동찬 (서울대학교) 송지환 (서울대학교) 허일정 (한국화학연구원) 홍도영 (한국화학연구원) 김도희 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제28권 제5호
발행연도
2020.5
수록면
359 - 365 (7page)
DOI
10.7467/KSAE.2020.28.5.359

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Nitrogen oxide(NO<SUB>x</SUB>) causes different types of environment pollution, including smog, acid rain, and fine particulate matter. Hence, NO<SUB>x</SUB> regulation has been continuously tightened because of the harmful effects of nitrogen oxide, as the necessity to develop de-NO<SUB>x</SUB> related technologies has emerged. In this study, we developed a catalyst that uses carbon monoxide(CO) as a reducing agent, instead of urea that is currently used in the NH₃ selective catalytic reduction. Specifically, bimetallic catalysts were prepared through the co-impregnation of iridium and transition metals on alumina support. As a result, the Ir-Co catalyst showed more significant de-NO<SUB>x</SUB> performance than mere Ir and other Ir-based bimetallic catalysts. It was found that the highest de-NO<SUB>x</SUB> performance was obtained on an Ir-10 Co catalyst, where Co loading was 10 wt.%.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 방법
3. 결과 및 토론
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0