메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제언어인문학회 인문언어 인문언어 제21권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
303 - 332 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It is necessary that cultural education in integrated textbooks is implemented for Korean language learners who need to acquire the basic cultural background for adapting to Korean life, as well as functional education of language. The cultural factors are extracted, analyzed, and compared from selected integrated textbooks which are utilized as the main channel of actual cultural education, and the most frequent living culture items are intensively examined and compared with the cultural domain of Internationally Accepted Standard Model . In addition, as conducting a survey and analyzing its results on the preference and demand for cultural items focusing on Korean language learners who are studying at the international exchange centers of three universities, the complement factors are presented which are expected to be reflected in the 'Standard Model' and the integrated Korean textbooks of universities. Also, this study aims to suggest the detailed items of living culture, as designing them to be proper to the needs of international students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0