메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제18권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
161 - 188 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to explore the relationships between learners' autonomy, grit, language learning strategies (LLSs) and English academic achievement (EAA). Specifically, the study focuses on whether learners’ autonomy, grit and LLSs can predict learners' EAA, whether learners' autonomy can predict grit and LLSs, and whether both grit and LLSs can play a role as a mediator in the relationship between autonomy and EAA. For the study, the data were collected from 454 high school students in Seoul using the self-report surveys to measure each learner variable including learners' EAA score. Then correlations analysis, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling were applied to analyze the data. The results of this study are as follows. First, the only variable to predict EAA was grit. Both autonomy and LLSs failed in predicting EAA. Second, learners' autonomy had a positive effect on grit and LLSs. Third, grit was found to mediate between autonomy and EAA, showing that autonomy can have an indirect impact on EAA via grit, but LLSs did not have the mediating effect. More pedagogical implications are further discussed and proposed in the paper.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (72)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0